sunnuntai 29. syyskuuta 2013

SWOT -analyysi

Moikka !

Nyt on kotiuduttu pidennetystä viikonlopusta Tampereelta, sekä aina yhtä maistuvilta kalamarkkinoilta. Jäi vain nämä etätehtävät taas "viimeiseen" iltaan, mutta tässä SWOT -analyysini.


VAHVUUDET (itsestä lähteviä)
 

- Aikaisempi asiakaspalvelukokemus
- Toimeen tuleminen erilaisten ihmisten kanssa
- Halu oppia uutta

HEIKKOUDET (itsestä lähteviä)


- Ujo uusissa tilanteissa
- Liika jännittäminen
- Kielitaito
MAHDOLLISUUDET (ulkopuolelta tulevia)

- Työharjoittelu
- Esimerkkitapaukset (esim. hotellit)



 UHAT (ulkopuolelta tulevia)

- Asiakaspalvelijoiden tarve (nettivaraukset)
 


Asiakastilanteita on yhtä paljon kuin on erilaisia asiakkaitakin, eikä ikinä voi olla täysin valmis. Aikaisempi asiakaspalvelutyö kuitenkin auttaa paljon ja on vain hyödyksi tulevissakin työtehtävissä.

Asiakaspalvelutyössä tapaa paljon uusia ihmisiä ja on siis tärkeää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Kaikkea ei tietysti voi heti osata, mutta olen halukas oppimaan uudet asiat.

Kun opin uudet asiat, tuntuu turvallisemmalta ja ujous ja jännitys väistyy. Kielitaito kohentuisi sitä opettelemalla ja puhumalla. Uusissa tilanteissa jännittää muutenkin, eikä vieraan kielen puhuminen aina suju. Parhaiten sitä kehittäisi sen puhuminen. Pitäisi siis uskaltaa vain yrittää !

1 kommentti:

  1. Kiitos tehtävän palautuksesta. Olet oikeassa siinä, että kielitaito on tärkeää, joten siihen kannattaa panostaa. Ainut tapa oppia käyttämään kieltä on sen puhuminen, joten valitsemalla mahdollisimman kansainvälisen top-kohteen saat kehittää kielitaitoasi. On hienoa, että sinulla on aiempaa kokemusta asiakaspalvelusta. Voit varmasti hyödyntää hankkimaasi osaamista myös matkailualan tehtävissä.

    VastaaPoista