maanantai 14. huhtikuuta 2014

Helsinkipäivä/Johan&Nyström





Gardenian jälkeen menimme käymään Uspenskin katedraalilla. Siellä meillä oli omaa aikaa ja katselimme itseksemme paikkoja. Ulkopuolella saimme hyviä ryhmäkuvia hienojen maisemien kanssa.


Ennen Johan&Nyström kahvilaa meillä oli aikaa kiertää Helsingissä ja tietysti ottaa valokuvia :D

Suurenna valokuvaa napsauttamalla sitä.

Kello 14 meidän piti olla Johan&Nyströmissä. Meillä oli tarkoitus kuulla enemmän yrityksestä, mutta harmillisen väärinkäsityksen vuoksi emme sitä kuulleet. Meille oli varattu yläkerta, joka oli oikein kotoisan oloinen. Osa tilasi kahvia, mutta minä en ottanut mitään. Kahvila oli todella suosittu, joten on ihan hyvä jos saavat isomman paikan ja enemmän istumatilaa.

Kahvilan pääpaikka on Tukholmassa, jossa myös kahvi paahdetaan ja josta se sitten tule Suomeen valmiiksi pakattuna ja paahdettuna. Johan&Nyström on ollut 3 vuotta nykyisellä paikallaan ja se on ennemmin Concept store kuin kahvila.

Meillä oli tehtävä arvoida Johan&Nyströmiä:

1. Sijoittaisin Johan&Nyströmin suunnilleen Caffe Nero´sin ja Starbucksin väliin eli wide choice ja comfortable environment kohtien väliin.

2. a) cross-selling: Lisämyyntiä kahvilassa voi tehdä kassalla ehdottamalla mm. kahvin tai teen kanssa jotain leivosta tai keksiä. Johan&Nyströmillä myydään myös kahvia ja teetä kotiin, joten he saavat lisämyyntiä myös siitä.

b) upselling: Esimerkiksi tavallisen kahvin sijaan voi ehdottaa jotain hieman kalliimpaa erikoiskahvia.

3.Johan&Nyströmillä on kotisivujensa lisäksi facebookissa sivut. Facebookissa he päivittävät usein mainoksia ja tapahtumia. Nettisivuilta löytyy paljon erilaista tietoa.

4. Kahvi tulee Johan&Nyströmiin suoraan kahvin tuottajilta, eikä siinä ole muita välikäsiä. Laatu on parempaa ja heidän kahvistaan ei pitäisi tulla vatsa kipeäksi. Kotoisan tunnelman vuoksi kahvila on myös oiva oleskelupaikka.

5. Mielstäni Johan&Nyström ei segmentoi. Kahvilasta löytyy niin monia kahvi ja tee vaihtoehtoja ja asiakkaina käy kaikenlaisia sekä kaikenikäisiä asiakkaita.

6.  a) Ydintuotteena on kahvi.
b) Lisäarvoa kahviin tuo tuoreus ja se, että suurin osa kahvipavuista poimitaan käsin.
c) Imago on mielestäni rento, mutta tyylikäs. Laadukasta kahvia, hyvää palvelua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti